אחרי שהתגלו כמפחיתות סיכון להתקפי לב ושבץ מוחי נמצא יתרון פוטנציאלי נוסף הטמון בזריקות ההרזיה: מחקר חדש מגלה שהזריקה אוזמפיק וזריקות נוספות לסוכרת עשויות למנוע מחלות סרטן הקשורות להשמנה. הממצאים פורסמו בגליון החדש של כתב העת הרפואי היוקרתי JAMA של ההסתדרות הרפואית האמריקנית.

זריקות ממשפחת GLP1 מכילות חומר דמוי ההורמון GLP1 בעל השפעה רב מערכתית על גופנו: הוא מאט את תנועתיות הקיבה, מגביר את חושת השובע, מוריד את רמות הסוכר בדם, מפחית תהליכים דלקתיים ובכך גם מביא לא רק להשמנה אלא להפחתת הסיכון להתקפי לב ושבץ מוחי. דיווחים אחרונים גם גורסים כי הזריקות הללו עשויות אף לשפר את הפוריות בנשים.

המחקר החדש שבוצע בין שנת 2005 ל- 2018 השווה את מצבם של חולי סוכרת סוג 2 ( "סוכרת מבוגרים" שטופלו בזריקות ממשפחת GLP1 ובהן הזריקה "אוזמפיק" לחולי סוכרת שטופלו רק בזריקות אינסולין. החוקרים מצאו שלאלה שקיבלו את זריקות ה- GLP1 היה סיכון נמוך משמעותית ללקות ב-10 מתוך 13 סוגי סרטן שנחקרו, ובהן סרטן כליות, לבלב, ושט, שחלות, כבד וסרטן המעי הגס. מחלות אלה ידועות בשכיחות גבוהה אצל אלה הסובלים מהשמנת יתר. בין סוגי הסרטן שבהן לא נצפה שינוי משמעותי בסיכון היו סרטן בלוטת התריס וסרטן השד בנשים.

"השמנה ידועה כקשורה לפחות ל-13 סוגי סרטן" אמרו החוקרים, "המחקר מספק ראיות לכך שזריקות ממשפחת GLP1 שוברות את הקשר בין השמנת יתר לסרטן, מה שעשוי לעודד רופאים לרשום את התרופות הללו לחולי סוכרת סוג 2, במקום התרופות אינסולין".